ОНТОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПОСТСУЧАСНОЇ МОРАЛІ

Автор(и)

  • V. N. Shapoval

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-1443.2018.40.175193

Ключові слова:

людина, мораль, деструктивність, ентропія, порядок, Універсальна історія, космоцентризм

Анотація

У статті зроблена спроба вийти за рамки загальноприйнятих уявлень про релігійні або квазірелігійних принципи моралі і показати її більш глибокі, природні підстави. Аморальна, деструктивна поведінка людей навряд чи може бути коли-небудь усунута з життя соціуму. Вона має місце не тому, що люди, є, нібито, невиправно злими істотами, а тому, що відбувається у руслі загальних законів природи, згідно з якими антиентропійна діяльність будь якої системи (у тому числі, людини) можлива тільки ціною збільшення ентропії навколишнього простору. Ситуація не є безнадійною, оскільки, як з’ясовано сучасною наукою, вирішальну роль у Всесвіті, поряд з масою і енергією, грає інформація. Людські знання, нескінченному розширенню яких не можуть перешкоджати ніякі фізичні закони, у далекій перспективі, можуть впливати на цілу Галактику, навіть,  на весь Всесвіт. Усвідомлення того, що кожен індивід причетний до виконання не тільки цивілізаційної, але й космічної місії, що він несе особисту відповідальність за життя на землі і весь космос, здатне стати наріжним каменем постсучасної мораліц.

Посилання

Adorno T. Problemy filosofii morali / per. s nem. L. Khorkova. Moskva: Respublika, 2000. 239 c.

Aristotel. Metafizika. Aristotel. Soch. v 4 t. Moskva: Mysl, 1976. T. 1. 348 s.

Vaal F. Istoki morali. V poiskakh chelovecheskogo u primatov. Moskva: Alpina non-fikshn, 2014. 376 s.

Vainberg S. Pervye tri minuty: Sovremennyi vzgliad na proiskhozhdenie Vselennoi / per. s angl. A. V. Berkova. Moskva: Energoizdat, 1981. 208 s.

Vernadskii V. I. Nauchnaia mysl kak planetnoe iavlenie. Moskva: Nauka, 1991. 272 s.

Globalnoe budushchee 2045. Konvergentnye tekhnologii (NBIKS) i transgumanisticheskaia evoliutciia. / pod red. prof. D. I. Dubrovskogo. Moskva: OOO “Izdatelstvo MBA”, 2013. 272 s.

Doich D. Struktura realnosti. Izhevsk: NITc “Reguliarnaia i khaoticheskaia dinamika”, 2001. 400 s.

Moiseev N. N. Universalnyi evoliutcionizm (Pozitciia i sledstviia). Voprosy filosofii. 1991. No 3. S. 3 28.

Nazaretian A. P. Smysloobrazovanie kak globalnaia problema sovremennosti (Sinergetika, mega-istoriia i antropnyi printcip). Voprosy filosofii. 2009. No 5. S. 5-19.

Nazaretian A. P. Universalnaia (Bolshaia) istoriia: versii i podkhody. URL: http://www. socionauki.ru›journal…2/universalnaya_istoriya.pdf

Panov A. D. Universalnaia evoliutciia i problema poiska vnezemnogo razuma. URL: http://www. twirpx.com/file/1504452/

Prigozhin I. Konetc opredelennosti. Vremia, khaos i zakony prirody. Izhevsk: NITc “Reguliarnaia i khaoticheskaia dinamika”, 2000. 208 s.

Rassel B. Pochemu ia ne khristianin. Moskva: Politizdat, 1987. 337 s.

Sagan K. Kosmos. Evoliutciia Vselennoi, zhizni i tcivilizatcii. URL: http://royallib.com/book/ sagan_karl/kosmos.html

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНА ФІЛОСОФІЯ ТА ФІЛОСОФІЯ ІСТОРІЇ