DOI: https://doi.org/10.33989/2075-1443.2019.41.173002

СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКА «ДРАМАТУРГІЯ» ПОКАЗІВ МОД

L. V. Prokopovych

Анотація


Мета дослідження – соціально-філософський аналіз театральності показів мод в контексті соціокоммунікативних проявів культури та соціальної темпоральності. Методологія дослідження ґрунтується на методах соціокультурного аналізу в рамках концепції театральності соціокомунікативних проявів культури. Цей підхід дозволив виявити тенденції до появи нових форм проведення показів мод, основними цілями яких є: 1) підвищення ефективності комунікації між дизайнерами та глядачами, як потенційними споживачами продукції, що пропонується; 2) розширення комунікативного простору індустрії моди, що обумовлено не лише комерційними міркуваннями, а й розумінням ролі моди в соціокультурних процесах. Співставлення динаміки сезонних змін у моді з динамікою змін у суспільстві дає підстави говорити про темпоральність «драматургії» в «театрах» моди і соціального буття.


Ключові слова


театральність буття; мода; перформанс; соціокультурні комунікації; темпоральність; соціальні відносини

Повний текст:

PDF

Посилання


Bakerkina, O. A. (2012). Moda i teatr: grani vzaimodeistviia [Fashion and theater: verges of cooperation]. Ekaterinburg: RGPPU [in Russian].

Ershova-Babenko, I. V., Turan, D. (2007). Spetcifika vospriiatiia “Drugogo” cherez prizmu mediaprostranstva: psikhosinergeticheskii podkhod [Specific of perception “Other” through the prism of mediaprostranstva: psikhosinergeticheskiy approach]. In Mezhkulturnyi i mezhreligioznyi dialog v tcelykh ustoichivogo razvitiia [Intercultural and interreligious dialogue in the whole of sustainable development]: Proceedings of the Conference. (pp. 719- 723). Moskva [in Russian].

Denysiuk, Zh. Z. (2016). Fenomen hlamuru masovoi kultury yak zasib konstru- iuvannia uiavnykh identychnostei [Phenomenon of glamour of mass culture as a tool of designing of imaginary identities]. In Mizhnarodnyi visnyk: kultur- olohiia, filolohiia, muzykoznavstvo [International Bulletin: Culturology, Phi- lology, Musicology], 1(6), 26-30. [in Ukrainian].

Ippolitov, A. (2008). Opustevshee vremia [Empty time]. In Vchera segodnia nik- ogda [Yesterday today never]. (pp. 7-20). Sankt-Peterburg: Seans; Amfora [in Russian

Lipovetckii, Zh. (2012). Imperiia efemernogo. Moda i ee sudba v sovremennom obshchestve [Ephemeral Empire. Fashion and its fate in modern society]. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie [in Russian].

Milman, A. L. (1998). Moda kak forma teatralizatcii zhizni: esteticheskie aspekty proektirovaniia kostiuma [Fashion as a form of life dramatization: aesthetic aspects of costume design] (PhD dissertation). Moskva [in Russian].

Prokopovich, L. V. (2018, November). Art-obekt s organizatciei prostranstva kak territoriia kulturnykh smyslov [Art-object with the organization of space as a territory of cultural meanings]. In Sotsiokulturni tendentsii rozvytku suchas- noho mystetstva ta dyzainu [Sociokul’turni progress of modern art and design trends]: Proceedings of the Conference. (pp. 213-215). Kherson : KhNTU2 [in Russian].

Prokopovich, L. V. (2015). Kalendar slavianskoi ritualnoi kukly: fevral [The Slavic ritual dolls calendar: February]. Arcadia, 4 (45). 13-17 [in Russian].

Prokopovich, L. V. (2016). Stimpank: transliatciia stilia iz nauchnoi fantastiki v dizainerskuiu bizhuteriiu [Steampunk: translation of style from science fic- tion to designer jewelry]. ScienceRise, 6/1 (23), 38-43. DOI: 10.15587/2313- 8416.2016.71564. [in Russian].

Prokopovich, L. V. (2017). Teatralizatciia sotciokulturnoi kommunikatcii: metodologicheskoe obosnovanie issledovatelskogo podkhoda [Theatrical- ization of sociocultural communication: methodological substantiation of the research approach]. ScienceRise, 7 (36), 29-32. DOI: 10.15587/2313-

2017.106701. [in Russian].

Puare, P. (2011). Odevaia epokhu [Clothing era]. Moskva: Eterna [in Russian].

Savitckaia, T. E. Terror glamura: ob odnoi iz strategii radikalnoi vizualizatcii sovremennoi kultury [Terror of glamour: about one of the strategies of radical visualization of modern culture]. Retrieved from http://ifapcom.ru/files/Moni- toring/savitskaya_terrop_glamoura.pdf. [in Russian].

Skalatska, O. V. (2018). Prostir mody u sotsialno-filosofskomu vymiri [Fashion space in the socio-philosophical dimension] (Doctoral dissertation). Odesa [in Ukrainian]

Skalatska, O. V. (2015). Sotsialna teatralnist u prostori mody: filosofskyi analiz [Social theatricality in the fashion space: philosophical analysis]. In Aktualni problemy filosofii ta sotsiolohi [Actual problems of philosophy and sociology], 3, 119-121 [in Ukrainian].

Tkachenko, R. (2015). Moda v sovremennom muzeinom prostranstve [Fashion in the modern museum space]. Arcadia, 3 (44), 31-35 [in Russian].


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.