ТЕНДЕНЦІЇ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ПРАВОСЛАВНОЇ БОГОСЛОВСЬКОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • V. M. Popovych

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-1443.2017.37.173217

Ключові слова:

православна богословська освіта, національний освітній простір, Болонський процес, освітньо-виховний процес, компетентнісний підхід

Анотація

Сучасна система богословської освіти Православної Церкви знаходиться в стадії визначення основних тенденцій розвитку, що викликає низку проблем, які пов’язані, по-перше – з питанням адаптації Православної Церкви до мінливих умов глобалізованого суспільства, посилення впливу ідей секулярного лібералізму і постмодерністських світоглядних установок щодо місця релігії в сучасному суспільстві, і, по-друге – з питаннями входження духовних ВНЗ в національний освітній простір. Тому в статті визначено напрями модернізації і реформування системи православної богословської освіти в умовах глобалізованого суспільства. Виділено три основні напрями розвитку православної богословської освіти в України, які сприяють її модернізації: 1) входження в національний освітній простір; 2) підвищення ефективності освітньо-виховного процесу в духовних ВНЗ; 3) впровадження компетентнісного підходу в систему православної богословської освіти.

Посилання

Carnoy M. Globalization and Educational Reform: What Planners Need to Know. Paris : UNESCO, International Institute for Educational Planning, 1999. 234 p.

Tomusk V. The Rise of the Transnational Capitalist Class and World Bank

“Aid” for Higher Education. International Studies in Sociology of Education. 2002. Vol. 12. No. 3. P. 337–353.

Burega V. Teologìâ v deržavnih unìversitetah: dosvìd pravoslavnih cerkov Êvropi. Fìlosofsʹka dumka. 2012. Vip.3. S. 213–219.

Antonìj (Pakanič). Duhovnye učebnye zavedeniâ na puti k Bolonskomu processu. Relìgìâ v Ukraïnì.URL: http://www.religion.in.ua/main/analitica.

Bedʹ V., prot. Problemi rozvitku bogoslovsʹkoï osvìti v duhovnih navčalʹnih zakladah Ukraïnsʹkoï Pravoslavnoï Cerkvi v umovah zaprovadžennâ Bolonsʹkogo procesu v osvìtnʹomu prostorì Ukraïni. I Pokrovsʹki mìžnarodni prosvìtnicʹki čitannâ: dopovìdʹ na plenarnomu zasìdannì (m. Kiïv, 16 žovt. 2007 r.). 11 s.

Hromecʹ V. Novì formi ìnstitualìzacìï teologìï v svìtsʹkìj sistemì osvìti Ukraïni. Filosofska dumka : spetsvypusk Sententiae, № III (2012) : Khrystyianska teolohiia i suchasna filosofiia. Vìnnicâ, 2013. S. 241–248.

Antonìj (Ì. Pakanič). Principi rozvitku pravoslavnoï bogoslovsʹkoï osvìti v Ukraïnì na sučasnomu etapì: dopovìdʹ na konferencìï “Bogoslovʼâ v Ukraïnì: organìzacìjnij ta osvìtnʹo-naukovij kontekst” (m. Kiïv, 2-3 kvìt. 2013). URL: http://mitropolia.kiev.ua/ principi-rozvitku-pravoslavnoi-osvity/.

Dmitriev G. D. Modernizm, postmodernizm i teoriâ soderžaniâ. URL: www.portalus.ru.

Konûhov D., Ânuškâvičene O. L. Isihastskaâ i postmodernistskaâ modeli obrazovaniâ. Cerkovʹ i vremâ. 2015. No 60. S. 23–34.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ