ЕСКАПІЗМ ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНЕ ЯВИЩЕ СУЧАСНОСТІ

Автор(и)

  • A. V. Novohatʹko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-1443.2018.40.175194

Ключові слова:

ескапізм, медіа, соціокультурна модель, постмодерн, самоідентифікація, світ реальний, віртуальний світ

Анотація

Стаття присвячена розгляду ескапізму як соціокультурного явища. Проаналізовано тенденції розвитку сучасного суспільства, пов'язані з глобалізацією, інформатизацією, трансформацією існуючих соціокультурних моделей, які можна вважати каталізаторами виникнення та безпосередніми причинами поширення ескапізму, який проникає в усі сфери життя індивіда, впливаючи на світогляд, цінності та стиль життя людини. У суспільстві віртуалізації реальності, медіатизації, індивідуалізації ескапізм стає масовим явищем, яке виражається в створенні «іншого світу», іншої реальності, відмінної від соціальної дійсності, можливості людини «втекти» від реальної буденності.

Посилання

Tolkien on Fairy-stories: Expanded Edition, with Commentary and Notes. Harper CollinsPublishers; UK, 2008. 326. p.

Bauman Z. Individualizirovannoe obshchestvo. Moskva: Logos, 2005. 390 s.

Stenseng F. Rise J. Activity engagement as escape from self: the role of self- suppression and self-expansion. Leisure Sciences: and Interdisciplinary Journal. 2012. P. 19 38.

Beck U. Risk society: Towards a New Modernity. New Delhi: Sage, 2000 383 p.

Bodriiiar Zh. Simvolicheskii obmen i smert. Moskva: Dobrosvet, 2000. 387s.

Devis E. Tekhnognozis: mif, magiia i mistitcizm v informatcionnuiu epokhu. Ekaterinburg: Ultra Kultura, 2008. 352 s.

Evans A. This Virtual Life : Escapism and Simulation in Our Media World. London: Fusion Press UK, 2001. 275 p.

Kozyreva L. V. Sotcialnaia determinatciia eskapizma: opyt kontceptualizatcii. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniia: elektr. nauch. zhurn. 2011. No 3. S. 8–12.

Warmelink H., Harteveld C., Mayer I. Press Enter or Escape to play: Deconstructing escapism in multiplayer gaming. Proceedings of DiGRA. 2009. P.5.

Sudzina F., Razmerita L. Escapist Motives for Playing On-Line Games: Prelimi- nary Results from an Exploratory Survey. 25th Bled eConference eDependability: Reliable and Trustworthy eStructures, eProcesses, eOperations and eServices for the Future. 2012. P. 507.

Henning B., Vorderer P. Psychological escapism: Predicting the amount of television viewing by need for cognition. Journal of Communication. 2001. Vol. 51. No 1. P. 117.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНА ФІЛОСОФІЯ ТА ФІЛОСОФІЯ ІСТОРІЇ