ФІЛОСОФІЯ В ШКОЛІ: «PRO» I «CONTRA»
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-1443.2018.40.175199Ключові слова:
мислення, мова, філософія, розум, освіта, пізнання, навчанняАнотація
У статті досліджується проблема формування розумного мислення в процесі пізнання і навчання. Автор зосереджує увагу на «зацікавленому мисленні», яке поєднує в собі когнітивні, творчі, емоційні й неформальні моменти. Для активізації розумових сил, розвитку сприйняття, відчуття, уявлення, фантазії – необхідних складових творчого, продуктивного мислення, потрібно залучати філософію, яка спрямовує на самостійний пошук предметного, інноваційного за своїм змістом знання. Зазначається, що мовний прогрес безпосередньо залежить від набутого вміння мислити. Дослідження в педагогіці, психології, культурології засвідчують необхідність включення інтелектуального досвіду філософії в практику навчального процесу.Посилання
Rassel B. Mudrost Zapada: istoricheskoe issledovanie zapadnoi filosofii v sviazi s obshchestvennymi i politicheskimi obstoiatelstvami. Moskva: Respublika, 1998. 479 s.
Sukhomlinskii V. A. Kak vospitat nastoiashchego cheloveka. Pedagogicheskoe nasledie. Moskva: Pedagogika, 1989. 288 s.
Lipman M. Refleksivnaia model praktiki obrazovaniia. Filosofiia dlia detei. Moskva: IF RAN, 1996. S. 90 112.
Iulina N. S. Filosofiia dlia detei. Moskva: “Kanon+” ROOI “Reabilitatciia”, 2005. 463 s.
Epshtein M. Filosofiia vozmozhnogo. Sankt-Peterburg: Aleteiia, 2001. 334 s.
Vertgeimer M. Produktivnoe myshlenie. Moskva: Progress, 1987. 336 s.
Horbunova L. S. Skladne myslennia yak vidpovid na vyklyk epokhy. Filosofiia i metodolohiia rozvytku vyshchoi osvity Ukrainy v konteksti yevrointehratsiinykh protsesiv. Kyiv: Pedahohichna dumka, 2011. S. 35 49.
Kremen V. H. & Ilin V. V. Synerhetyka v osviti: kontekst liudynotsentryzmu: monohrafiia. Kyiv: Pedahohichna dumka, 2012. 368 s.