ПОСТФОЛЬКЛОР ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН МЕРЕЖЕВОГО СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • V. Voshchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-1443.2023.47.282558

Ключові слова:

постфольклор, Інтернет-фольклор, мережевий фольклор, мережеве суспільство, масова культура

Анотація

У статті схарактеризовано постфольклор як культурний феномен суспільства мереж та визначено різні аспекти його функціонування – соціально-комунікаційний, культурологічний та психологічний. Доведено, що постфольклорна творчість має важливе значення для розвитку соціальних комунікацій, оскільки сприяє обміну інформацією між користувачами соцмереж, передає знання, настрої, почуття, емоції людей. В культурологічному аспекті твори постфольклору постають як надбання культури сучасного урбанізованого суспільства та представлені різними видами й жанрами. З позицій психології, постфольклор здійснює вплив на індивідуальну та суспільну свідомість, на розвиток когнітивних процесів тощо. Окремо зазначено про появу постфольклору у сфері освіти, що свідчить про його важливе значення для формування світогляду учнівської молоді.

Посилання

Hots L. Robocha programa navchalnoi dystsypliny „Postfolklor v media komunikatyvnomu prostori” dlia studentiv spetsialnosti 034 „Kulturolohiia” druhoho (mahisterskogo) rivnia vyshchoi osvity. Kyiv, 2019. 9 s. [in Ukrainian].

Denysiuk Zh. Suchasni komunikatyvni praktyky u formuvanni i poshurenni postfolkloru. Kultura i suchasnist 2016. № 2. S. 3-7 [in Ukrainian].

Denysiuk Zh. Postfolklor u paradyhmi postmodernu: do postanovky problemy. Kultura i suchasnist. 2017. № 1. S. 3-8 [in Ukrainian].

Lysiuk N. Postfolklor v Ukraini. Kyiv : Ahentstvo “Ukraina”. 2012. 348 s. [in Ukrainian].

Nykonchuk N. Usna narodna tvorchist ta postfolklor u zhytti suchasnoi liudyny: povernennia do perezhytkiv chy novi tendentsii pozvytku? Naukovi zapysky Instytutu psykholohii imeni H.S.Kostiuka APN Ukrainy. Kyiv : Hlavnyk, 2005. Vyp. 26. v 4 tomakh. T. 3. S. 220-224 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-25

Як цитувати

Voshchenko, V. (2023). ПОСТФОЛЬКЛОР ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН МЕРЕЖЕВОГО СУСПІЛЬСТВА. Філософські обрії, (47), 61–68. https://doi.org/10.33989/2075-1443.2023.47.282558

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНА ФІЛОСОФІЯ ТА ФІЛОСОФІЯ ІСТОРІЇ