УЯВЛЕННЯ ПРО ГАРМОНІЮ ЛЮДСЬКОГО ЖИТТЯ І КОСМОЛОГІЧНІ ВИМІРИ В ТВОРЧОСТІ АНТОНІО ФЕРРАБОСКО
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-1443.2019.41.172999Ключові слова:
космологічні виміри, гармонія, символізм, театральна дія, музика, «театр масок», Північне ВідродженняАнотація
У статті йдеться про гармонію людського життя і космологічні виміри в творчості Антоніо Феррабоско, що були англійським мистецьким феноменом рубежу ХVІ – ХVІІІ століть. Аналізуючи праці провідних дослідників англійського театру та оригінальні тексти музичних вистав Антоніо Феррабоско, автор розкриває символізм англійського театру на перехідному етапі від пізнього Середньовіччя до раннього Північного Відродження. Водночас багатогранність цього символізму заперечує думку дослідників ХІХ століття, що в театрі «Глобус» звучала лише музика та поетичне слово, а театральна дія була повністю відсутньою. Доводяться положення, що гармонія музики мала призначення стати організаційним началом всього спектаклю, містити його пластичні образи, відобразити космологічні виміри англійців на рубежі епох.
Посилання
Adisson, R. K. & Solovnikova, M. A. (Ed.). (2005). Sushchestvuєt li angliiskii teatr? [Is there an English theater?]. In Iz istorii angliiskogo teatra [From the history of English theater] (pp. 11-34). Ekateringurg: U-Faktoriia [in Russian].
Dzhivelegov, A. S., & Boiadzhiev, G. K. (1984). Istoriia zapadnoevropeiskogo teatra ot vozniknoveniia do 1789 goda [The history of the Western European theater from its inception to 1789]. Moskva: Vyssh. shk. [in Russian].
Saprykina, D. & Tsebrii, I. (Comp.). (2019). “Zavisa” Shekspira vidkrylasia [Shakespeare’s “veil” opened]. In Myttsi mynulykh epokh ochyma yikhnikh suchasnykiv (pochatok XVII ‒ seredyna XIX st.) [Artists of past epochs in the eyes of their contemporaries (beginning of the 17th - the middle of the nineteenth century)] (pp. 16-20). Poltava: Format+ [in Ukrainian].
Tsebrii, I. V. (2019). Rozuminnia “liudyny” i “liudianosti” v tvorchosti myttsiv-dramaturhiv “postshekspirivskoi” epokhy [Understanding of “man” and “humanity” in the works of playwrights “post-Shakespearean” era]. In Liudy na ta liudianist u svitovii humanitarnii tradytsii [People on that humanity
in the world of humanitarian tradition] (pp. 48-55). Poltava: ASTRAIa [in Ukrainian].
Vsevolodskii, G. P. (1913). Istoriia teatralnogo obrazovaniia v Evrope i Rossii [History of theatrical education is in Europe and Russia]. (Vol. 1). Sankt- Peterburg [in Russian].