«ВИДИМІСТЬ» І «ВИДІННЯ» У СЕРЕДНЬОВІЧНІЙ ФІЛОСОФІЇ: КОНТЕКСТ МІСТИЧНОГО
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-1443.2018.39.174991Ключові слова:
видимість, середньовічна філософія, духовне споглядання, видіння, містичне, візуальний, світло, Бог, баченняАнотація
У статті досліджується проблема візуального сприйняття у середньовічній філософії, яка демонструє позицію стосовно зору і бачення Божественного світла і Божественної Мудрості у видатних мислителів того періоду. Для середньовічних дослідників, вказується в статті, було фактом, що візуальне сприйняття закладає основи для нашого знання матеріальних речей. Поряд з таким підходом своєрідне виявлення візуальна традиція знаходить у філософів, які орієнтувалися на містичне сприйняття Бога. Домінування містичного бачення властиве для монотеїстичних релігій.Посилання
Armstrong K. Istoriia Boga: 4000 let iskanii v iudaizme, khristianstve i islame. Moskva: Alpina non-fikshn, 2012. 500 s.
Neretina S., & Ogurtcov A. Puti k universaliiam. Sankt-Peterburg: RXGA, 2006. 1000 s.
Jay M. Downcast Eyes. The Denigration of Vision in Twentieth-Century French Thought. Berkley: University of California Press, 1993. 648 p.
Oxford Handbook of Philosophy of Perception / ed. by M.Matthen. Oxford: Oxford University Press, 2015. 1232 p.
Akvinskii Foma. Summa teologii. Chast І. Voprosy 1-43. Kiev: Nika-Tcentr, Elga; Moskva: Elkor-MK, 2002. 560 s.
Sokolov V. V. Srednevekovaia filosofiia: ucheb. posobie dlia filosof. fak. i otdelenii un-tov. Moskva: Vyssh. shkola, 1979. 448 s.
Tugwell S. Dominican Spirituality. Christian Spirituality III. New York and London, 1989.
Meisher Eckhart. A Modern Translation. New York: Harper & Brothers, 1957. 333 p.
Palama Grigorii. Triady v zashchitu sviashchenno-bezmolvstvuiushchikh. Moskva: Kanon, 1995. 384 s.