АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ОБҐРУНТУВАННЯ ЗНАНЬ АРІСТОТЕЛЕМ

Автор(и)

  • U. V. Khamar

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-1443.2016.36.175052

Ключові слова:

Арістотель, метод пізнавальної діяльності, критерій істинності

Анотація

На основі опрацювання праць Арістотеля виявлено випадки коли він доводить такі положення, які в подальшому виявилися фактично хибними. Продемонстровано, що подібна еристичність була властива також працям його вчителя Платона. Проаналізовано причини цього явища. Обґрунтовано, що воно зумовлене тим, що реально діючим критерієм істинності знань була відповідність їх онтологічній концепції. Це допускало обґрунтування шляхом не цілком коректних доведень з метою пояснення явищ, у сподіванні, що відповідність онтологічній концепції повинна стати гарантом того, що дане конкретне пояснення має виявитися істинним.

Посилання

Zeller E. Outlines of the History of Greek Philosophy. London : Longmans, Green, and Co. 1886. 363 p.

Taylor C. C. W. Introduction. History of Philosophy. : in 10 Vol. Vol. 1.: From the Beginning to Plato. London ; New York : Routledge, 1997. P. 1-7.

Arnim H. Die europaeische Philosophie des Altertums. Die Kultur der Gegenwart. Ihre Entwicklung und ihre Ziele. Teil I. Abteilung V: Allgemeine Geschichte der Philosophie. Berlin ; Leipzig : Verlag von B. G. Teubner, 1909. S. 115–287.

Windelband W. History of Ancient Philosophy. New York : Charles Scribner & Sons, 1906. 393 p.

Enhels F. Dialektyka pryrody. Kyiv : Politvydav Ukrainy, 1980. – 357 s.

Tatarkevych V. Istoriia filosofii. Istoriia filosofii. : u 3 t. T. 1 : Antychna i serednovichna filosofiia. Lviv : Svichado, 2006. 456 s.

Furley D. Aristotle the philosopher of nature. Routledge History of Philosophy. : in 10 Vol. Vol. 2. : From Aristotle to Augustine. London ; New York : Routledge, 1999. P. 9-39.

Platon. Fedon. Platon. Dialohy. Kyiv : Osnovy, 1999. S. 234-292.

##submission.downloads##

Як цитувати

Khamar, U. V. (2019). АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ОБҐРУНТУВАННЯ ЗНАНЬ АРІСТОТЕЛЕМ. Філософські обрії, (36), 21–30. https://doi.org/10.33989/2075-1443.2016.36.175052

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ ФІЛОСОФІЇ, ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ