ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ ЯК ВАЖЛИВА УМОВА ГАРМОНІЗАЦІЇ КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ: ФІЛОСОФСЬКО-ОСВІТНІЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • O. A. Goncharova
  • G. G. Taranenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-1443.2016.35.175145

Ключові слова:

особистість, гармонізація, інноваційна діяльність, культурно-освітній простір, особистісне самозростання, специфіка та структура інноваційної діяльності, гармонізація особистості

Анотація

Розглянуто інноваційну діяльність як одну з важливих складових сучасного культурно-освітнього простору, побудованого на засадах збереження і розвитку творчої потенції та стабільно активної життєдіяльності особистості у змінних соціальних умовах та її спрямованість на самовизначення, готовність до сприйняття і розв’язання нових завдань. Виділено якості, що віддзеркалюють специфіку інноваційної діяльності та виокремлено основні її компоненти. Зазначено, що перехід на новий стандарт і запровадження інновацій у різні сфери діяльності, сприятимуть особистісному самозростанню і, відповідно, гармонізації культурно-освітнього простору. Філософсько-освітній аналіз інноваційної діяльності уможливив висновок про те, що найважливішим і необхідним чинником, що задає межі допустимого в ході інноваційної діяльності є система цінностей, обумовлює ефективність і результативність будь-яких інновацій. Акцентовано увагу на тому, що обов’язковою умовою успіху будь-яких інновацій, є сучасна особистість, «яка вирішує все», світорозуміння і розумова діяльність якої базується на новому стандарті мислення.

Посилання

Galazhinskii E. V., Klochko V. E., Krasnoriadtceva O. M., Ageeva I. A. Kross-kulturnoe issledovanie psikhologicheskoi gotovnosti studentov k innovatcionnomu povedeniiu. Teoreticheskaia i eksperimentalnaia psikhologiia. 2013. T. 6. No. 1. S. 69-78.

Danylenko L. I. Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii. Imidzh suchasnoho pedahoha. 2005. No. 1-2. S. 21-23.

Karpova Iu. A. Vvedenie v sotciologiiu innovatiki. Sankt-Peterburg : Piter, 2004. 185 s.

Katashov A.I. Pedahohichni osnovy rozvytku innovatsiinoho osvitnoho seredovyshcha suchasnoho litseiu : dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.01. Lviv, 2001. 265 s.

Luzik E. V. Kreatyvnist yak kryterii yakosti sytemy pidhotovky fakhivtsiv profilnykh VNZ Ukrainy. Vyshcha osvita Ukrainy. 2006. No. 3. S. 76-82.

Petrovskii V. A. Chelovek nad situatciei. Moskva : Smysl, 2010. 560 s.

Psikhologo-pedagogeskoe soprovozhdenie realizatcii innovatcionnykh obrazovatelnykh program / pod red. Iu. L. Zinchenko, I. A. Volodarskoi. Moskva : Izd-vo MGU, 2007. 120 s.

Serbinovskaia N. V. Psikhologiia innovatcionnoi deiatelnosti. Shakhty : IuRGUES, 2012. 88 s.

Slastenin V. A., Isaev I. F., Shiianov E. N. Pedagogika : ucheb. posobie dlia stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenii / pod red. V. A. Slastenina. Moskva : Izdatelskii tcentr “Akademiia”, 2002. 576 s.

Smirnov S. D. Pedagogika i psikhologiia vysshego obrazovaniia: ot deia- telnosti k lichnosti : [ucheb. posobie dlia stud. vyssh. ped. ucheb. Zavedenii]. Moskva : Izdatelskii tcentr “Akademiia”, 2001. 304 s.

Shadrikov V. D. Psikhologicheskaia kharakteristika normalnogo cheloveka, ili Poznai samogo sebia. Moskva : Universitetskaia kniga; Logos, 2009. 208 s.

Shumpeter I. Teoriia ekonomicheskogo razvitiia. Kapitalizm, sotcializm i demokratiia. Moskva : Eksmo, 2007. 864 s.

Iagolkovskii S. R. Psikhologiia innovatcii. Podkhody, modeli, protcessy. Moskva : Izdatelskii dom Vysshei shkoly ekonomiki, 2011. 272 s.

##submission.downloads##

Як цитувати

Goncharova, O. A., & Taranenko, G. G. (2019). ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ ЯК ВАЖЛИВА УМОВА ГАРМОНІЗАЦІЇ КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ: ФІЛОСОФСЬКО-ОСВІТНІЙ АСПЕКТ. Філософські обрії, (35), 162–173. https://doi.org/10.33989/2075-1443.2016.35.175145

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ