ОСОБЛИВОСТІ «ТРАНСПЕРСОНАЛЬНОГО ДОСВІДУ» ТА ПОШУКИ ЛЮДСЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-1443.2019.42.202262Ключові слова:
досвід, трансперсональний досвід, ідентичність, людська ідентичністьАнотація
Для визначеності свого «Я», для збереження своєї специфічності, що визначається як «Я» і «Моє», важлива єдність внутрішнього досвіду. «Внутрішній досвід» і «суб’єкт» виявляються «тотожностями» і до того ж «внутрішній досвід це вихідна, єдина самототожність», за словами К.-Г. Юнга. В ньому присутня деяка «співвіднесеність світів» – матеріального та ідеального, фізичного та духовного тощо. В своїй роботі «Синхроністичність» К.-Г. Юнг як раз і вказує на цю «співвіднесеність» та «синхроністичність». Світ матеріальний і світ психічний переплітаються один з одним на якомусь глибинному рівні, свідченням чого є «синхроністичні співпадіння», тобто смислові співпадіння, які неможливо пояснити, але факт існування яких є безперечним. Глибинні рівні психіки стають все більш однорідними і «…втрачають індивідуальну винятковість мірою того, як підступають все далі в темряву. Цей їх послідовний «рух вниз» означає, що мірою наближення до автономних функціональних систем, вони стають все більш колективними аж до універсалізації та розчинення в тілесній матеріальності…» (Юнг, 1994, с. 37).
Посилання
Iung K. G., & Bulkin I. (Trans.). (1994). Vospominaniia, snovideniia, razmyshleniia [Memories, dreams, thoughts]. Kiev: AirLand [in Russian].
Mamardashvili M. K. (1990). Kak ia ponimaiu filosofiiu [As I understand the philosophy]. Moskva: Progress [in Russian].
Mamardashvili M. (2002). Kantianskie variatcii [Kantian variations]. Moskva: Agraf [in Russian].
Mamardashvili M. (1996). Neobkhodimost sebia. Vvedenie v filosofiiu. Doklady, stati, filosofskie zametki [Need yourself. Introduction to philosophy. Reports, articles, philosophical notes]. Moskva: Labirint [in Russian].