ФОРМУВАННЯ СТІЙКИХ МОТИВІВ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ: ВИМОГА ЧАСУ

Автор(и)

  • O. Ilchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-1443.2019.42.202396

Ключові слова:

мотив, навчально-пізнавальна діяльність, студенти

Анотація

«Поганий учитель повідомляє істину, хороший вчить її знаходити» (А. Дістервег), а отже – пробуджує пізнавальну активність учнів і постійне їх бажання здобувати нові знання. Ця беззаперечна істина стала лейтмотивом думок і діяльності прогресивних педагогів усіх часів. А.Дістервег, зазначав: «У багатьох випадках залишається бажаним педагогічний гомеопат, людина, яка навчає нас давати розумові прийоми в такій дозі, в якій вони діють найбільш ефективно і при якій незначна кількість викликає найсильнішу дію. Треба значно більше боятися перегодувати учнів, ніж послаби- ти їх нестачею їжі» (Коваленко (Ed.), 2006, с. 368). Глибоку думку з цього приводу мав Л. Толстой, який писав: «коли прагнеш наукою виховати учня, люби свою науку і знай її, і учні полюблять тебе, і науку, і ти виховаєш їх; але якщо сам не любиш її, то скільки б ти не змушував учити, наука не зробить виховного впливу» (Толстой, 1953, с. 269). Видатний педагог-гуманіст В. Сухомлинський, звертаючись до вчителів, зауважував: «Не забувайте, що грунт, на якому будується ваша педагогічна майстерність, – у самій дитині, в її ставленні до знань і до вас, учителю. Це – бажання вчитися, натхнення, готовність до подолання труднощів. Дбайливо збагачуйте цей грунт, без нього немає школи» (Сухомлинский, 1972. с. 153).

Посилання

Aleksieieva M. I. (1974). Motyvy navchannia uchniv [Students’ motives for learning]. Kyiv: Rad. shk. [in Ukrainian].

Bozhovich L. I., & Blagonadezhina L. V. (Eds.). (1972). Izuchenie motivatcii povedeniia detei i podrostkov [Studying the motivation of behavior of children and adolescents]. Moskva: Pedagogika [in Russian].

Ilin E. P. (2003). Motivatciia i motivy [Motivation and motives]. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].

Kovalenko Ye. I. (Ed.). (2006). Istoriia zarubizhnoi pedahohiky. Khrestomatiia [History of foreign pedagogy. Reader]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].

Kovalev A. G. (Ed.). (1966). Psikhologiia [Psychology]. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].

Rubinshtein S. L. (1946). Osnovy obshchei psikhologii [Fundamentals of general psychology]. Moskva: Uchpedgiz [in Russian].

Smirnov A. A. (Ed.). (1956). Psikhologiia [Psychology]. Moskva: Gos. ucheb-ped. izd-vo Min-va prosveshcheniia RSFSR [in Russian].

Sukhomlinskii V. A. (1972). Serdtce otdaiu detiam [I give my heart to children]. Kiev: Rad. shk. [in Russian].

Tolstoi L. N. (1953). Pedagogicheskie sochineniia [Pedagogical works]. Moskva: Uchpedgiz [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Ilchenko, O. (2019). ФОРМУВАННЯ СТІЙКИХ МОТИВІВ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ: ВИМОГА ЧАСУ. Філософські обрії, (42), 164–167. https://doi.org/10.33989/2075-1443.2019.42.202396

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНА ЕТИКА