ФІЛОСОФСЬКО-ТЕОРЕТИЧНІ ПІДСТАВИ КОНЦЕПЦІЇ ПОЖИТТЄВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • S. Shejko
  • O. Kolodiy
  • A. Ilchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-1443.2020.44.220531

Ключові слова:

філософія освіти, закон достатньої підстави, пожиттєва освіта, ідея університету, соціологія освіти, постмодернізм, національна держава, сучасні проблеми глобалізації

Анотація

У статті визначаються філософські основи концепції пожиттєвої освіти в історико-філософському контексті − в напрямку від Просвітництва, німецької філософії кінця XVIII-XIX століть до філософії освіти сучасного постмодернізму. Доводиться, що філософські підстави неперервної освіти мають раціоналістичні, а також ірраціонально-духовні засади.

Посилання

Derrida, Zh. (2002). Zakon dostatnoi pidstavy: Universytet ochyma yoho poslidovnykiv [The law of sufficient grounds: The university through the eyes of its followers]. In M. Zubrytska (Comp.) Ideia Universytetu: Antolohiia [The idea of the University: Anthology] (pp. 235-265). Lviv: Litopys [in Ukrainian].

Habermas, Yu. (2002). Ideia Universytetu − navchalni protsesy [The idea of the University is educational processes]. In M. Zubrytska (Comp.) Ideia Universytetu: Antolohiia [The idea of the University: Anthology] (pp. 185- 210). Lviv: Litopys [in Ukrainian].

Humboldt, V. (2002). Pro vnutrishniu ta zovnishniu orhanizatsiiu vyshchykh naukovykh zakladiv u Berlini [On the internal and external organization of higher scientific institutions in Berlin]. In M. Zubrytska (Comp.) Ideia Universytetu: Antolohiia [The idea of the University: Anthology] (pp. 23-33). Lviv: Litopys [in Ukrainian].

Kviek, M. (2002). Natsionalna derzhava, hlobalizatsiia ta universytet yak modernyi zaklad [Nation state, globalization and the university as a modern institution]. In M. Zubrytska (Comp.) Ideia Universytetu: Antolohiia [The idea of the University: Anthology] (pp. 267-291). Lviv: Litopys [in Ukrainian].

Niumen, D. H. (2002). Ideia Universytetu [The idea of the University]. In M. Zubrytska (Comp.) Ideia Universytetu: Antolohiia [The idea of the University: Anthology] (pp. 37-64). Lviv: Litopys [in Ukrainian].

Orteha-i-Hasset, X. (2002). Misiia Universytetu [Mission of the University]. In M. Zubrytska (Comp.) Ideia Universytetu: Antolohiia [The idea of the University: Anthology] (pp. 67-107.). Lviv: Litopys [in Ukrainian].

Skott, P. (2001). Reformy vysshego obrazovanija v stranah Central’noj i Vostochnoj Evropy: popytka analiza [Higher education reforms in Central and Eastern Europe: an attempt at analysis]. Alma mater, 11, 46-52 [in Russian].

Vernadskij, V. I. (2001). Pis’ma o vysshem obrazovanii v Rossii [Letters about higher education in Russia]. Postmetodyka [Postmethod], 5(37), 3-8. [in Russian].

Zubrytska, M. (2002). Filosofskyi dyskurs idei Universytetu: v skladnykh labiryntakh poshuku istyny [Philosophical discourse of the idea of the University: in the complex labyrinths of the search for truth]. In M. Zubrytska (Comp.) Ideia Universytetu: Antolohiia [The idea of the University: Anthology] (pp. 7-22). Lviv: Litopys [in Ukrainian].

Як цитувати

Shejko, S., Kolodiy, O., & Ilchenko, A. (2020). ФІЛОСОФСЬКО-ТЕОРЕТИЧНІ ПІДСТАВИ КОНЦЕПЦІЇ ПОЖИТТЄВОЇ ОСВІТИ. Філософські обрії, (44), 133–143. https://doi.org/10.33989/2075-1443.2020.44.220531

Номер

Розділ

ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ