АНАЛІЗ МЕТОДУ ІСИДОРА СЕВІЛЬСЬКОГО У ПРАЦЯХ «ЕТИМОЛОГІЇ», «ДИФЕРЕНЦІЇ», «СЕНТЕНЦІЇ»
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-1443.2024.48.308042Ключові слова:
Ісидор Севільський, «Етимології», «Диференції», метод, єпископальна школа, знання, уявлення, сім вільних мистецтвАнотація
У статті аналізується метод, який практично впровадив Ісидор Севільський у своїй творчій діяльності. Продемонстровано важливість вивчення цього методу в контексті відповідного історичного періоду та його вплив на розвиток освітніх і наукових знань Середньовіччя. Розглянуто біографію і діяльність Ісидора Севільського, включаючи ключові події його життя та визначні творчі досягнення, що дозволило нам стверджувати про ефективність використання методу Ісидора у практичній діяльності.
Зроблений детальний огляд методології Ісидора Севільського, охарактеризовані основні підходи, поняття та етапи становлення його методу, показано історичний контекст, в якому працював Ісидор, а також розкрито роль його методу у вирішенні конкретних освітньо-наукових завдань часу. Простежується вплив методу Ісидора Севільського, його рецепція серед сучасників та наступних поколінь авторів. Розглянута критика та дискусії, пов›язані з методом Ісидора в сучасній історіографії, включаючи альтернативні точки зору.
Посилання
Barney, S. A., Lewis, W. J., Beach, J. A., & Berghof, O . (Trans.). (2006). The Etymologies of Isidore of Seville. Cambridge: Cambridge University Pres.
Codoñer, C. (1994). Origines o Etymologiae. Helmantica, 45, 136-138, 511-527. Retrieved from https://summa.upsa.es/details.vmq=parent:0000003393&t=2Bcreation&lang=en&view=main&s=34
Collins, R. (1995). Early Medieval Spain: Unity in Diversity, 400-1000. New York: St.
Martin’s Press. Retrieved from https://www.scribd.com/document/531043536/Collins-Roger-Early-Medieval-Spain-Unity-in-Diversity-400100
Fontaine, J. (1953). Isidore de Séville et l’astrologie. Revue des études latines, 31, 271-300. Paris, Retrieved from https://archive.org/details/isidoredeseville0002font/page/n7/mode/2up?view=theater
Hillgarth, J. N. (1983). The position of isidorian studies. A critical review of the literature 1936-1975. Studi medievali, 2, 817-896.
Lear, F. S. (1936). Saint Isidore and mediaeval Science. The Rice Institute Pamphlet, 23, 2. Retrieved from https://www.medievalists.net/2012/09/st-isidore-and-mediaeval-science/
Lindsay, W. (1923). The Editing of Isidore Etymologiae. Cambridge: Cambridge University Press. Retrieved from https://ia800708.us.archive.org/view_archive.php?archive=/28/items/crossref-pre-1923-scholarly-works/10.1017%252Fs0009838800019273.pdf
Martín, J. (2002). La “Renotatio librorum domini Isidori” de Braulio de Zaragoza. Logroño: Fundación San Millán de la Cogolla.
Sharpe, W. D. (1964). Isidore of Seville: The Medical Writings. Philadelphia: Transactions of the American Philosophical Society. Retrieved from https://archive.org/details/GardenIsidoreMedicalWritings/page/2/mode/2up
Taylor, H. O. (1911). The mediaeval Mind. A history of the development of thought and emotion in the Middle Ages. London. Retrieved from https://www.gutenberg.org/files/43880/43880-h/43880-h.htm
Ubric, R. P. (2003). La iglesia y los estados bárbaros en la Hispania del siglo V (409–507). Granada: Universidad de Granada.
Vance, E. (1987). From topic to tale: logic and narrativity in the Middle Ages. Minneapolis: University of Minnesota Press. Retrieved from https://archive.org/details/fromtopictotalel0000vanc/page/44/mode/2up
Verger, J. (1992). Isidore de Séville dans les universités médiévales. In C. P. J. Fontaine, (Ed.), L’Europe héritière de l’Espagne wisigothique. Madrid: Casa de Velázquez. Retrieved from https://books.openedition.org/cvz/2138
Wood, J. (2012). The Politics of Identity in Visigothic Spain. Religion and Power in the Histories of Isidore of Seville. Leiden: Brill.