ОБРАЗИ АРИСТОКРАТІВ І ПРОСТОЛЮДИНІВ В ТРАГЕДІЯХ БЕНЖАМІНА ДЖОНСОНА
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-1443.2024.48.308078Ключові слова:
образ, трагедія, «постшекспірівська» епоха, театр «Глобус», актор, аристократ, суспільство, пізнє СередньовіччяАнотація
У статті охарактеризовано міжособистісні взаємини різних станів суспільства «постшекспірівської» епохи в художній творчості видатного англійського драматурга й актора Бенжаміна Джонсона. Спираючись на джерела й наукову літературу автор статті намагається відтворити пласт повсякденного життя Лондону на межі ХVІ-ХVІІ століть, розкрити проблему «виживання» акторів в першому стаціонарному театрі «Глобус», їхні спроби спілкування з аристократами, ставлення до відомих акторів і режисерів в англійському пізньосередньовічному суспільстві. Центровою проблемою дослідження є також стосунки В. Шексріпа та А. Ферабоско, акторські трупи яких ділили «підмостки» театру «Глобус». Всі ці питання найяскравіше розкриті в трагедії Бенжаміна Джонсона «Тричі перепливти Темзу», яка була за бажанням автора опублікованою після його смерті. Образ англійського суспільства, розкритий через думки і світобачення його сучасника просто вражає. Цінним, на думку автора й те, що Бенжамін Джонсон особисто знав В. Шексріпа й А. Ферабоско та незабутню юну актрису Кетрін Лостер.
Посилання
Chernozemova, Ye. (2005). Dzhonson, Bendzhamin [Johnson, Benjamin]. In N. Mykhalska, & B. Shchavurskyi (Eds.), Zarubizhni pysmennyky: Entsyklopedychnyi dovidnyk [Foreign writers: Encyclopedic reference book] (Vol. 1. pp. 541-543). Ternopil: Navchalna knyha-Bohdan, Retrieved from https://shron1.chtyvo.org.ua/Schavurskyi_Borys/Zarubizhni_pysmennyky_entsyklopedychnyi_dovidnyk_Tom_1.pdf? [in Ukrainian].
Tsebrii, I. (Comp.). (2019). Myttsi mynulykh epokh ochyma yikhnikh suchasnykiv (pochatok XVII ‒ seredyna XIX st.) [Artists of past epochs through the eyes of their contemporaries (early seventeenth - mid-nineteenth centuries)]. Poltava: Format+ [in Ukrainian].
Tsebrii, I. (2019). Uiavlennia pro harmoniiu liudskoho zhyttia i kosmolohichni vymiry v tvorchosti Antonio Ferrabosko [The idea of the harmony of human life and cosmological dimensions in the work of Antonio Ferrabosco]. Filosofski obrii [Philosophical horizons], 41, 185-192. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/14031 [in Ukrainian].
Tsebrii, I., & Nazarenko, N. (2021). Dukhovne zhyttia krain Zakhidnoi Yevropy v epokhu Serednovichchia ta rannoho Prosvitnytstva [Spiritual life of Western Europe in the Middle Ages and the Early Enlightenment]. Poltava: Format+. Retrieved from https://shron1.chtyvo.org.ua/Tsebrii_Iryna/Dukhovne_zhyttia_krain_Zakhidnoi_Yevropy_v_epokhu_Serednovichchia_ta_rannoho_Prosvitnytstva.pdf? [in Ukrainian].
Tsebrii, I., & Openko, V. (2016). Kontseptsiia kurtuaznosti yak suspilno-kulturnoho yavyshcha klasychnoho serednovichchia. Filosofski obrii [Philosophical horizons], 35, 89-96. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/6505/1/Tsebriy.pdf [in Ukrainian].
Shekspir, V., & Kochura, H. (Trans.) (2003). Hamlet, prynts danskyi [Hamlet, Prince of Denmark]. Kyiv: “Alterpres” [in Ukrainian].