СУЧАСНИЙ ПОГЛЯД НА АНТИЧНУ ГЕРМЕНЕВТИКУ БІБЛІЙНОГО ІСАВА ТА ЯКОВА
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-1443.2020.43.212694Ключові слова:
Книга Буття, Біблійна Екзегетика, Древня Герменевтика, Плотський Ісав, Патріарх ЯківАнотація
Ця стаття звертає увагу на той факт, що деякі сучасні біблійні коментатори розглядають патріарха Якова як опортуніста, який «витіснив свого брата Ісава, просячи його продати власне первородство.» Однак Генрі М. Морріс зазначає, що біблійний текст не встановлює такого зв’язку. Дерек Кіднер також наголошує на тому, що біблійний контекст не коментує «те, що Яків обдурив свого брата, але що Ісав зневажив власне первородство, а Послання до Євреїв 12 повністю поділяє цю думку.» Так само Р. Кент Хьюз стверджує, що «заключна фраза біблійного тексту (Буття 25:36) вказує на вирок автора, оскільки він не говорить: «Таким чином Яків використав свого брата, а Ісав зневажив його первородне право, але лише те, що Ісав зневажив [відрікся] свого первородного права.» Тому «власний гріх Ісава запечатав його гірку долю.» Мета цього дослідження - спонукати всіх читачів біблійного тексту до більш зваженого та ретельного патристичного герменевтичного підходу, уникаючи сучасних емоційних суджень про біблійний наратив. Для цілісності цього дослідження стаття описує, як протягом тисячоліть юдейські та християнські богослови інтерпретували цей біблійний уривок взагалі і, зокрема, розглядали життя плотського Ісава та праведного патріарха Якова.
Посилання
Allen, Ch. G. (1979). On Me Be the Curse, My Son! Philadelphia: Fortress.
Ambrose, Saint, Bishop of Milan, & McHugh, M. P. (Trans.). (1972). Seven
Exegetical Works. The Fathers of the Church, a New Translation (Vol. 65). Washington, D.C.: Catholic University of America Press, in Association with Consortium Press.
Anderson, J. E. (2011). Jacob and the Divine Trickster: A Theology of Deception and Yhwh’s Fidelity to the Ancestral Promise in the Jacob Cycle. IN: Eisenbrauns.
Augustine, Of Hippo, Saint, Gerald G Walsh, & Grace Monahan. The City of God, Books VIII-XVI. 16.37.
Brown, R. E., Fitzmyer, J. A., & Murphy, R. E. (Comps.). (1968). The Jerome Biblical Commentary. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall.
Chrysostom, J, & Hill, R. (1986). Homilies on Genesis. The Fathers of the Church (Vol. 74, 82, 87). Washington, D.C.: Catholic University of America Press.
Freedman, H. (1961). Midrash Rabbah. 1. Ed., 3. impred. Vol. 2, Genesis; 2 : In Two Volumes. London u.a: Soncino Pr.
Goleman, D. (2005). Emotional Intelligence. New York: Bantam Books.
Grieve, A. J. (1920). A Commentary on the Bible. Edited by Arthur S Peake. New York: T. Nelson & Sons.
Hamilton, V. P. (1995). The Book of Genesis. Chapters 18-50. Grand Rapids, Mich.: Wm. B. Eerdmans Pub.
Hughes, R. K. (2004). Genesis: Beginning and Blessing. Preaching the World. Wheaton, Ill.: Crossway Books.
Jeffrey, D. L., Batson, E. B., Coolidge, Sh., Jacobs, A., McClatchey, J., Ryken, L., Rudolph, E. P., & College, W. (1992). A Dictionary of Biblical Tradition in English Literature. Grand Rapids, Mich.: W. B. Eerdmans.
Jordan, J. B. (2001). Primeval Saints: Studies in the Patriarchs of Genesis. Moscow, Idaho: Canon Press.
Kasher, M. (1959). Encyclopedia of Biblical Interpretation, a Millennial Anthology. Vol. 4. New York: American Biblical Encyclopedia Society.
Kidner, D. (2008). Genesis: An Introduction and Commentary (Vol. 1). Downers Grove, Ill.: Academic.
Kugel, J. L. (1998). Traditions of the Bible: A Guide to the Bible As It Was at the Start of the Common Era. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
Lange, J. P., & Gosman, A. (1868). Genesis, or, the First Book of Moses: Together with a General Theological and Homiletical Introduction to the Old Testament. New York: C. Scribner.
Mathews, K. A. (1996). Genesis. The New American Commentary (Vol. 1a-1b). Nashville, Tenn.: Broadman & Holman.
Molan, M. (2001). Sourcebook on Criminal Law. London: Cavendish
Morris, H. M. (1976). The Genesis Record: A Scientific and Devotional Commentary on the Book of Beginnings. Grand Rapids, Michigan: Baker Book House.
Paterson, M., & Babel. I. (1975). The Bar Mitzvah Book. New York: Praeger.
Pelikan, J., & Hansen, W. A. (1964). Luther’s Works: Lectures on Genesis (Ch. 21-25). St.Louis: Concordia.
Philo, & Yonge Ch. D. (1993). The Works of Philo: Questions and answers on Genesis, Complete and Unabridged. New updated. Peabody, Mass.: Hendrickson Pub.
Plaut, W. G., & Stein, D. E.S. (Eds.). (2005). הרות: The Torah: A Modern Commentary. New York: Union for Reform Judaism.
Rad, G. (1972). Genesis: A Commentary. Philadelphia: Westminster Press.
Rosenblatt, N. H., & Horwitz, J. (1995). Wrestling with Angels: What the First Family of Genesis Teaches Us About Our Spiritual Identity, Sexuality, and Personal Relationships. New York, N.Y.: Delacorte Press.
Steinmetz, D. (1991). From Father to Son: Kinship, Conflict, and Continuity in Genesis. Currents in Biblical Interpretation. Literary. Louisville, Ky.: Westminster/John Knox Press.
Todd, W. (1978). New Light on Genesis: The Narrative Explained against Its Geographical, Historical and Social Background. London: Furnival Press.
Townsend, J. T. (1989). Midrash Tanhuma. Genesis (Vol. 1). Hoboken, NJ: Ktav.
Walton, J. H. (2001). Genesis: The NIV Application Commentary: From Biblical Text to Contemporary Life. The NIV Application Commentary. Grand Rapids, Mich: Zondervan
Wenham, G. J. (1994). Genesis. Vol. 16-50. World Biblical Commentary (Vol. 2). Dallas, Tex.: World Books.
Weiss, A. L. (2008). The Torah: A Women’s Commentary. Edited by Tamara Cohn Eskenazi. New York: Women of Reform Judaism, Federation of Temple Sisterhood.
Zlotowitz, M., & Nosson S. (1986). Bereishis: Genesis: [sefer Bereshit]: A New Translation with a Commentary Anthologized from Talmudic, Midrashic and Rabbinic Sources (2nd ed.). (Vol. 1.) Brooklyn, N.Y.: Mesorah Publications.