ІДЕНТИЧНІСТЬ ІНДИВІДА В ЦИФРОВУ ЕПОХУ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-1443.2020.43.212698Ключові слова:
соціальнакомунікація, цифроваідентичність, «цифрові аборигени», «постправда», демасифікація ЗМІ, просьюмер, цифрові мандрівники (номади), віртуалізаціяАнотація
У статті проведено аналіз активного розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, які породжують нові форми соціалізації й індивідуалізації. Унаслідок подібних трансформацій прослідковуються зміни як в суспільному житті (в способі соціальних взаємодій і контактів), так і в ціннісно-нормативному і культурному просторі. Таким чином, якщо спочатку віртуалізація соціальних контактів дозволила індивіду випробувати на собі соціальні маски анонімності, то в подальшому це надало можливість формувати власні автопортрети віртуальної особистості, які спочатку представлені в мережевій площині комунікацій, а згодом використані й у реальному житті.
Посилання
Andreeva, E. V. (2009). Pros’jumery – novyj vid potrebitelej informacionnoj civilizacii. Potreblenie kak kommunikacija [Prosumers are a new kind of consumers of an information civilization. Consumption as communication.]. In Potreblenie kak kommunikacija [Consumption as communication]: Proceedings of the International Conference (pp. 13–15). Sankt-Peterburg: Intersocis [in Russian].
Kastel’s, M. (2004). Galaktika. Internet. Razmyshlenija ob Internete, biznese i obshhestve [Galaxy. The Internet. Reflections on the Internet, Business and Society.]. Ekaterinburg: U-Faktorija [in Russian].
Ladlou, P. (2005). Kriptoanarhija, kibergosudarstva i piratskie utopii [Cryptoanarchy, cyber states and pirate utopias]. Moskva: Ul’tra. Kul’tura [in Russian].
Lasika, Dzh. D. (2006). Darknet: vojna Gollivuda protiv cifrovoj revoljucii [The Darknet: Hollywood’s War Against the Digital Revolution]. Ekaterinburg: Ul’tra. Kul’tura [in Russian].
Mitchell, U. Dzh. (2012). Ja++: Chelovek, Gorod, Seti [Me++: The Cyborg Self and the Networked City]. Moskva: Strelka Press [in Russian].
Toffler, Je. (1999). Tret’ja volna [Third wave]. Moskva: AST [in Russian].
Chernova, K. N. (2014). Imidzh-konstruirovanie kak instrument social’noj samoidentifikacii lichnosti v jepohu postmoderna [Image construction as a tool of social self-identification of a person in the postmodern era]. Vestnik Juzhno-Ural’skogo gosudarstvennogo universiteta. Ser. Psihologija [Bulletin of the South Ural State University. Psychology series], 7, 4, 118 [in Russian].
Fogelson, R. D. (1982.). Person, Self and Identity. Some Anthropological Retrospects, Circumspects and Prospects. In Psychosocial Theories of the Self (p. 219). N.Y.: Plenum.